hho sistem

amss ciah auto gas oprema ispitivanje

svet

aeplg portal srbija

Srpski

English

Profesionalni pristup

Tim naših stručnjaka na čelu sa mašinskim inženjerima, će odrediti najpogodniji uređaj za Vaš automobil.

Posebne pogodnosti za preduzeća

Neka Vaš vozni park uštedi novac za održavanje ugradnjom auto gas uređaja.

Merljivi rezultati

Bilo da vozite na benzin ili dizel, sa našim uređajima ćete osetno primetiti smanjenje izdataka za gorivo.

 

Ušteda vožnjom na Auto gas

Unesite u svako od polja tražene vrednosti i dobićete proračun uštede vožnje na TNG i isplativosti ugradnje autogas uređaja.

Potrošnja benzina na 100 km

litara

Pređeni broj kilometara

km

Cena benzina

RSD

Cena TNGa

RSD

Cena ugradnje

RSD

 

Ušteda (odnosi se na unetu kilometražu)

RSD

Broj pređenih kilometara nakon kojih
se ugradnja isplaćuje.

km

TNG – EKOLOGIJA, EKONOMIJA, ENERGIJA


Zahvaljujuci ekoloskim, ekonomskim i sigurnosnim prednostima TNG- tečni naftni gas (LPG-Liquefied Petroleum Gas), poznat i kao autogas, predstavlja jedno od vodećih alternativnih goriva današnjice.
Do kraja osamdesetih godina dvadesetog veka TNG se koristi prvenstveno kao jeftinije gorivo za pogon motornih vozila. Početkom devedesetih ekološka prednost ovog goriva se sve više prepoznaje, a TNG se masovnije koristi kao ekološki
prihvatljiv energent cijom upotrebom se znacajno smanjuje emisija stetnih gasova.

U SFR Jugoslaviji upotreba TNG-a kao pogonskog goriva automobila počela je krajem šezdesetih godina prošlog veka. Nedostatak TNG stanica u današnjoj formi diktirao je primitivan način prepumpavanja TNG iz kućnih boca bez zadovoljenja
osnovnih mera sigurnosti. U promociji autogasa i njegovom sve masovnijem korišćenju početkom osamdesetih godina u bivšoj SFRJ značajnu ulogu odigralo je uvodjenje bonova za benzin tokom poznatog “naftnog šoka”, tako da TNG postaje
popularno i prihvatljivo gorivo predstavljajuci alternativu drugim skupim energentima.

Proizvodnja TNG se uglavnom bazira na izdvajanju propana i butana iz prirodnog gasa, na taj način se dobija 60% TNG-a, a 40% se dobija u toku procesa prerade sirove nafte u rafinerijama.
Izvori za dobijanje TNG-a ukazuju da se na tu vrstu goriva može zasigurno računati i u daljoj budućnosti , a podatak da je 60% TNG poreklom iz zemnog gasa donekle ukazuje na manju zavisnost potrošača ovog goriva od izvoznika sirove nafte
odnosno članica OPEC-a.
Pojedine procene ukazuju na zaključak da će kada se radi o drugim vrstama alternativnih goriva , kao sto je bio-dizel i njegove masovnije primene proći jos dosta vremena, te da u proizvodnju takvog goriva trba dosta ulagati, a posebno u delu
Evrope gde se nalazi naša zemlja. Kod TNG je suprotno, nisu potrebna velika ulaganja, a zadovoljeni su svi eko standardi.
Danas se širom zemljine kugle kreće flota od oko devet miliona vozila koja koriste TNG kao pogonsko gorivo. Ovaj broj ima trend rasta i na osnovu podataka
THE GLOBAL AUTOGAS INDUSTRY NETWORK on iznosi 12-15% na godisnjem nivou. Pored izuzetno masovne post prodajne ugradnje uredjaja koji omogućavaju korišćenje TNG-a kao pogonskog energenta vozila sa benzinskim Goran Nedeljkovic

TNG - EKOLOGIJA, EKONOMIJA, ENERGIJA 35
motorima, vodeći svetski proizvodjači automobila sa svijih proizvodnih traka isporučuju vozila sa već fabricki implementiranim TNG sistemom, to su takozvane “BI FUEL” verzije vozila koja mogu da koriste TNG i benzin kao gorivo.

Instrument tabla “bi fuel” vozila

Od takvih OEM’s proizvodjača- Original Equipment Manufacturers najpoznatiji su Renault, Vauxhall, Ford, Volvo, Fiat, Daimler Crysler, GM i Rover. U Japanu više od 90% svih taksi vozila koriste autogas kao pogonsko gorivo,
a proizvodjaci poput NISSAN-a i TOYOTE proizvode za potrebe taxi službe vozila u “mono fuel” autogas verziji. Drugi po broju proizvedenih automobila u takvoj verziji su proizvodjaci iz Južne Koreje.

Tokom 1994 ukupan broj motornih vozila (motocikli, putnicka vozila, kombi vozila, kamioni i autobusi) u svetu procenjen je na 750 miliona, do 2006 godine
pretpostavlja se da će njihov broj porasti na milijardu (www.a1autogas.fsnet.co.uk). Nije teško zaključiti da je tako veliki broj motornih vozila ogroman potencijalni zagadjivac čovekove okoline pa mnoge drzave sveta prepoznajući prednosti TNG-a
fiskalnim i drugim finansijskim podsticajnim merama (subvencije, kreditna politika) maksimalno promovišu TNG kao pogonsko gorivo motornih vozila. Pored ove grupe mera, postoje i tehničke podsticajne mere koje se ogledaju u stalnom usavršavanju TNG sistema tako da se mogu obezbediti visoki ekološki standardi kada se radi o sadrzaju izduvnih gasova i drugo. Netehničke podsticajne mere medjutim odnose se na mogućnost parkiranja vozila koja koriste TNG na mestima gde nije dozvoljeno parkiranje vozilima koje pokreće benzin ili dizel gorivo.U okviru netehničkih podsticajnih mera trebalo bi pomenuti i omogućavanje pristupa pojedinim zonama u nekim gradovima sveta samo vozilima koja koriste TNG. Kao primer za ove mere je i oslobadjanje od placanja takse za ulazak u centar Londona –“congestion charging” u iznosu o 6 engeskih funti samo za vozila sa ekoloski čisim gorivom sto je rezultiralo naglom povećanju lakih dostavnih vozila i sluzbenih vozila koje pokreće autogas.

Pored pomenutih putničkih vozila zapažen je i razvoj na polju teških vozila tj. autobusa koji koriste TNG kao energent .Pre svega treba pomenuti dve firme koje su razvijale TNG motore za primenu u ovim vozilima , a to su DAF-Holandija i OAF Austrija, jedna od ekspozitura MAN-a.

Izvor:
NAUČNO STRUČNI SKUP " VOZILA SA POGONOM NA GAS"
ZBORNIK RADOVA
BEOGRAD, 31.03.2005

Autori:

Branimir Pejović V
Demir Hadžić,
Nenad Nikolić
Jovan Todorovoć
Milan Milovanović,
Saša Spasojević,
Vera Vučković
Goran Nedeljković
Branko Radonjić,
Slobodanka Radojević
Dilijana Ivanova
Milan Došlić
Vladan Popović
Nenad Jovanović
Milivoj Mehandžić
Miroslav Vulin
Aleksandar Stevanović
Milenko Popović

Akcija

Uz svaki ugrađeni uređaj poklanjamo set "BRISK SILVER" svećica za аutogas.

Detaljnije..

Kalkulator uštede

Izračunajte odmah, štedite već od sutra.
Za predjenih 5000 km, ugradnja auto gas sistema se već sama isplati...

Detaljnije...

Pitajte naše stručnjake

Za sve što vas zanima oko ugradnje auto gasa u Vaš automobil, nemojte se ustručavati da nas kontaktirate

Detaljnije...


Aditivi na sniženju

Aditivi poznatog američkog proizvođača Apolo, po do sad nezapamćenoj ceni...

Detaljnije...

Video kanal

Posetite naš video kanal i pogledajte naše video klipove koji će Vam poboljšati znanje o auto gas uređajima i automobilima koji ih koriste za alternativni pogon..

Detaljnije...

Pratite naše novosti

Pratite naše uslugei proizvode na akciji. Budite uvek informisani o svemu iz auto gas industrije...

Detaljnije...

Pretraga sajta

Učitavanje polja za pretragu

Želite da Vas obaveštavamo
o novostima putem mail-a?

U ovo polje upišite vašu e-mail adresu.

Novosti

Video kanal

Posetite naš video kanal i pronađite odgovore na sva vaša pitanja.
Serviseri, pratite propuštene obuke.


 

Akcija - poklon svećice "Brisk"

Uz svaki ugrađeni uređaj poklanjamo set "BRISK SILVER" svećica za аutogas


 

Prijavite se za besplatnu obuku

Svim serviserima zainteresovanim za obuku ugardnje i podešavanja komp. jedinica novijeg datuma, obezbedili smo besplatnu obuku...

 

Pronadjite nas na Facebook-u


Zanimljivosti iz sveta automobila
Detaljnije...